Okresowa wymiana elementów rozrządu

Układ rozrządu to bardzo ważny zespół twojego silnika.

To on odpowiada za poprawność działania zaworów i cylindrów. Jego uszkodzenie może spowodować całkowite zniszczenie naszej jednostki napędowej.

Często w takich sytuacjach koszt naprawy przekracza wartość silnika i wówczas zaczyna się rozglądanie za używanym silnikiem, jednak są modele pojazdów do których silników używanych na rynku nie ma.
Wówczas zakup nowego silnika może stanowić nawet równowartość naszego pojazdu.

Producenci zalecają wymianę rozrządu po danym przebiegu np. co 100tys km.

Z doświadczenia wiemy że są to często bardzo optymistyczne założenia i radzimy skrócenie interwału wymiany do 3/4 zaleceń producenta np. zamiast 100tys wg. producenta do 75tys km.

Wymiana klasycznego rozrządu opartego o pasek to wymiana najczęściej wszystkich elementów takich jak:

  • Pasek rozrządu
  • Napinacz paska
  • Pompa wody
  • Zalanie całego układu nowym płynem chłodniczym

W przypadku rozrządu opartego o łańcuch:

  • Łańcuch rozrządu
  • Ślizgacze
  • Napinacz łańcucha
  • Jeżeli występuje osobno: łańcuszek pompy oleju

Stosujemy sprawdzonych producentów którzy oferują kompletne kity na rozrząd takich firm jak:

  • INA
  • SKF
  • HEPU
  • Contitech

Nie stosujemy części pochodzących z niepewnych źródeł jak np. portale aukcyjne itp.