Montaż instalacji LPG

Dzięki ogromnej pasji jaką pokładamy w samochodach przykładamy wielką troskę aby każdy samochód który wyjeżdża z naszego warsztatu miał idealnie zamontowaną i zestrojoną instalację lpg.

Istnieje wiele mitów dotyczących instalacji lpg takich jak zapach gazu pod maską, słabsze osiągi, późniejsze problemy pracy silnika na benzynie są spowodowane niewłaściwym montażem przez konkurencyjne firmy które starają się zwiększać swoje dochody kosztem jakości użytych komponentu i estetyką montażu.

Stawiamy wobec siebie bardzo duże wymagania aby każdy klient był klientem zadowolonym.
Montaż u nas to przedewszystkim:

  • Odpowiednio dobrane komponenty dzięki którym autko na gazie nie straci żadnych osiągów. Potwierdzone niejednokrotnie na hamownii.
  • Wszelkie otwory montażowe zabezpieczane podkładem epoksydowym (antykorozyjny podkład stosowany w lakiernictwie samochodowym).
  • Stosowanie trwałych przewodów gazowych FARO bardziej odpornych na uszkodzenia mechaniczne niż zwykłe rurki miedziane.
  • Wybór lokalizacji wlewu gazu - pod klapką bądź w zderzak, należy jedynie do klienta. Nie pobieramy dopłaty za wlew pod klapką!
  • Najwyższej jakości przewody gazowe amerykańskiej firmy Parker (www.parker.com). Tańsze węże przesiąkają zapachem gazu co objawia się tym że ciepłe węże wydzielają woń gazu.
  • Wszelkie obejmy zastosowane w instalacji to obejmy spełniające odpowiednie normy DIN3021 które są przeznaczone do wysokich ciśnień. Gwarantuje to bezpieczeństwo szczelności.
  • Wiązka idąca od sterownika lpg prowadzona jest wzdłuż fabrycznej wiązki w samochodzie. Stosujemy taśmy PET (tkaninowa, parciana) przeznaczoną do owijania wiązek samochodowych, taką samą jak fabryczne izolacje wiązek stosowanych u niektórych producentów samochodów (np. grupa VAG).
  • Montujemy tylko filtry odstojnikowe aby zminimalizować ryzyko usterek np. zabrudzeń wtryskiwaczy.
  • Zachowujemy estetykę w komorze silnika.
  • Wykonujemy fotorelację

Regulacja i strojenie instalacji LPG odbywa się na drodze. Jeżeli jest konieczność to używamy dodatkowej sondy szerokopasmowej firmy Innovate Motorsports opartej o sondę Bosch LSU 4.9.
Dzięki odczytom na bieżąco parametrów pojazdu poprzez złącze OBD oraz użyciu dodatkowej sondy umieszczonej w wydech jesteśmy w stanie idealnie zestroić instalację dzięki czemu użytkownik nie odczuje żadnej utraty mocy czy momentu przełączania na lpg.
Sonda szerokopasmowa dostarcza nam dokładnych danych odnośnie składu mieszanki.

Dlaczego tak ważna jest odpowiednia regulacja?
Zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna może przyczynić się w dłuższym okresie do uszkodzenia mechanicznych silnika takich jak wypalanie gniazd zaworowych, nadpalenia tłoka, wydmuchania uszczelki pod głowicą etc., z powodu zbyt wysokiej temperatury spalania w komorze silnika.
Mieszanka zbyt bogata poza znaczącym zwiększeniu spalania lpg w stosunku do benzyny powoduje również częściowe spalanie już w układzie wydechowym. Zwiększenie temperatury spalin powoduje szybsze zużycie sond lambda oraz uszkodzenia katalizatora. Często również może dochodzić do wypadania zapłonu.